دانلود پیشینه تحقیق

دانلود پیشینه تحقیق,نمونه پیشینه تحقیق,پیشینه در تحقیق, پاورپوینت,مقاله,پایان نامه

دانلود پیشینه تحقیق

دانلود پیشینه تحقیق,نمونه پیشینه تحقیق,پیشینه در تحقیق, پاورپوینت,مقاله,پایان نامه

پیشینه تحقیق ومبانی نظری وفاداری مشتریان

پیشینه تحقیق ومبانی نظری وفاداری مشتریان

دانلود پیشینه تحقیق ومبانی نظری وفاداری مشتریان پیشینه تحقیق ومبانی نظری وفاداری مشتریان خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری وفاداری مشتریان

-------

پیشینه تحقیق ومبانی نظری وفاداری مشتریان
پیشینه تحقیق ومبانی نظری وفاداری مشتریان
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 39
حجم فایل: 75
قیمت: 48000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

وفاداری مشتریانبازاریابان تا دیروز تنها در اندیشه یافتن مشتری بودند و گروه فروش در پی شکار مشتریان تازه بود ولی در دیدگاه امروزی، بازاریابی یعنی رشد دادن مشتری و توجه به رضایت مندی و کیفیت خدمات از دیدگاه مشتری. امروزه، هنر بازاریابی آن است که مشتریان یک سازمان در داخل سازمان همکار و در خارج از سازمان حامی و طرفدار سازمان باشند. امروزه متعهد کردن مشتری جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. پرداختن به مقوله وفاداری و مطالعه وفاداری به نام و نشان (مارک) و وفاداری مشتریان توسط افراد زیادی بسط و گسترش داده شده است. وفاداری، ذهنیت مثبتی را در اذهان شنونده ایجاد می کند. هرکسی از یک دوست خوب، همسر و یا همکار خوب توقع دارد که به او وفادار بماند. در اغلب موارد وفاداری از روابطی سرچشمه می گیرد که طرفین رابطه هر دو برنده باشند. در دنیای رقابتی امروز خدمات ارائه شده از سوی شرکت های رقیب روزبه روز به یکدیگر شبیه تر می شوند. و دیگر به سختی می توان مشتری را با ارائه خدمتی کاملاً نو در بلندمدت شگفت زده کرد. زیرا نوآورانه ترین خدمات به سرعت از سوی رقبا تقلید شده و به بازار عرضه می گردند(جعفری نیا و همکاران،،1391،ص 37). امروزه، شناخت و پیش بینی نیازهای مشتریان برای بنگاه اقتصا دی جهت کسب مزیت رقابتی و بخش بند ی بازار ضرور ی است مشتری عامل کلیدی و محوری در تقویت چابکی سازمان قلمداد می شود و جهت گیری کلیه اهداف، استراتژی ها و منابع حول محور جذب و نگهداری مشتری می باشد حفظ و تقویت وفاداری مشتریان برای شرکتهایی که دغدغه حفظ و توسعه جایگاه رقابتی خویش را در بازار دارند، چالشی استراتژیک تلقی می شود (سوتان و کلین،2013، ص 212) 2-2-1) تعاریف وفاداری مشتریان از دیدگاه مختلف تلاش برای تعریف وفاداری بیش از آنچه تصور شود مشکل است. مشکل اصلی تشخیص این نکته است که آیا وفاداری یک متغیر رفتاری یا متغیر مربوط به نگرش است (دافی،1998،ص 434) .وفاداری عبارتست از" وجود یک نوع نگرش مثبت به یک پدیده مارک، (خدمت، مغازه یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن" اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط اولیور (1999) مطرح شده است: " وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تاثیرات و تلاش های بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری گردد (لین وونگ،2006،ص30) . تحلیلهای یاکوبی و چستنات(1978) نشان می دهد که تداوم خرید نشانگر وفاداری مشتری نبوده و ممکن است به دلیل روش خرید یا اولویت راحتی مشتری و یا سایر عوامل باشد. به طوری که خریدهای ناپیوسته می تواند میزان وفاداری را کمرنگ نماید. معمولا وفاداری، دفعات تکرار خرید یا حجم نسبی خرید از یک برند تعریف شده است.تعریف سه گانه وفاداری-1 وفاداری معاملاتی : درآن تغییر یافتن رفتار خرید مشتری مدنظر قرار می گیرد هرچند که انگیزه های تغییرممکن است نامشخص باشد . این دسته از وفاداری به جهت اینکه به نتایج تجاری نزدیک ترند ازمتداول ترین انتخاب های سازمان می باشد. وفاداری معاملا تی از طریق زیرحاصل می شود: (لارسون و سوزانا ،2004،ص 6 ) فروش کالای جدید: زمانی که مشتریان مبادرت به خرید کالاها وخدمات جدید و متفاوتی ازهمان عرضه کنندگان کنند، مثلاً بعد از خرید بیمه نامه عمر ،مشتری پیشنهاد مستمری رادریافت کنند.فروش جانبی: زمانی که مشتری کالاها و خدمات بیشتری را ازهمان عرضه کننده خرید می کند، مثل افزایش مبلغ صرفه جویی شده در سرمایه گذاری.تکرار خرید:خرید دوباره یک کالا یا خدمت برای ارضای نیاز مثلاً بیمه نامه عمر یا وام تعمیر مسکن از بانک.-2 وفاداری ادراکی: نگرش و عقاید مشتریان، کلیدی محسوب می شود. گاهی به دلیل اینکه نگرش و عقاید منعکس کننده الگوهای رفتاری ممکنی هستند که در آینده ایجاد می شود، از اهمیت زیادی برخوردار می شوند، وفاداری ادراکی از طرق زیر حاصل می شود:رضایت: استفاده ساده و روشن وفاداری در چارچوب میزان رضایت حاصل توسط استفاده کنندگان از کالا و خدمات در نظر گرفته می شود، با این حال زمانی که نمونه زیادی از مشتریان عرضه کننده خود را علی رغم سطح بالای رضایتی که از کالاها و خدمات آن دریافت می کنند تغییر دهند، رضایت مشتری ممکن است معیار گمراه کننده ای باشد و صرفاً نباید به آن توجه کرد.آگاهی: در اینجا به وفاداری به عنوان میزان شناخته شدن کسب و کاردر بازار هدف نگریسته شده ، که تحت تاثیر توصیه ای دهان به دهان ویا میزان شناخت عرضه کننده قرار دارد.-3 وفاداری مرکب: ترکیبی از دو نوع فوق است و به طرق زیر حاصل می شود:ارزش مدت حیات: فایده تجاری ارتباط با مشتری طی زمان محاسبه می شود تا مفهوم ارزش مدت حیات موثری به دست آید، که ارزش فعلی یا بالقوه ایجاد شده طی کل ارتباط با مشتری است، اما معمولا طی یک دوره زمانی از معامله تا امروز یا زمانی در آینده اندازه گیری می شود.ارزش نام تجاری :کسب و کارهای دارای نام تجاری قوی غالبا برقوت ارتباطات خودو آگاهی دادن گسترده به مشتری برای متوجه ساختن آنان تکیه دارند، البته هدف این است که مشتریان دوباره به عرضه کننده خود مراجعه کنند (لارسون و سوزانا،2004،ص 6 ) 2-2-2) انواع وفاداریدسته بندی مختلفی از سوی صاحبنظران در خصوص بحث وفاداری مشتریان ارائه شده و هر یک از جنبه های متفاوت به این موضوع پرداخته اند که به برخی تقسیم بندی های کلیدی خواهیم پرداخت:وفاداری بصورت پیوستار از سطح کامل تا بی تفاوتی کامل گسترده است . فرض کنید چهار محصول الف، ب، ج، د،در بازار وجود داشته باشد.مشتریان بسیار وفادار : مشتریانی که در تمام اوقات یک محصول را می خرند: الف، الف، الف، الف، نشان دهنده این نوع وفاداری است.مشتریان وفادار نسبی یا موقت : مصرف کنندگانی که به دو یا سه محصول وفادار می مانند.الف، الف، ب، ب، الف، ب نشان دهنده این نوع رفتار خرید است.وفاداری بی ثبات: مصرف کنندگانی که پس از چندبار خرید از یک مارک، مارک دیگر را به صورت مستمر خریداری می نمایند .یعنی بصورت: الف، الف، الف، ب، ب، ببی وفا: مصرف کنندگانی که نسبت به یک مارک وفاداری ند ارند و خرید آنها بصورت الف، ب، ج، د می باشد (ونوس و همکاران، ١٣٨٧،ص 40).توجه به موضوع وفاداری مشتریان در مبحث بازاریابی، در تحقیقات کوپلند و چرچیل به چشم می خورد. سپس افرادی چون دی ، جاکوبی و چستنات تحقیقات گسترده تری ر اجع به این مقوله انجام دادند .بعد از آن افراد دیگری به بسط موضوع وفاداری پرداختند که می توان از زپیل و گلیمور و دیک و باسو و اولیور نام برد (حمیدی زاده و غمخواری،1388،ص 50).

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق ومبانی نظری وفاداری مشتریان  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق ومبانی نظری وفاداری مشتریان روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه تحقیق ومبانی نظری وفاداری مشتریان

پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش سازمانی

پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش سازمانی

دانلود پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش سازمانی خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش سازمانی

-------

پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش سازمانی
پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش سازمانی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 80
حجم فایل: 107
قیمت: 65000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 80 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

هوش سازمانی هوش اکثر انسان ها، باهوش و خلاق به دنیا می آیند. بخش اعظم این هوش و خلاقیت، زمانی که به مدرسه می رویم از دست می رود، امّا ممکن است این خلاقیت در دوره های بعدی زندگی شکوفا شود. در زندگی روزمره افراد باهوش را طبق شیوه صحبت و عملکردشان تشخیص می دهیم، امّا واقعاً این تشخیص بر مبنای قابلیت آنها برای حل پازل ها و معماهای ساده در تستهای هوش نیست (غفاری آشتیانی و چوبندیان،1389: 227). هوش یکی از پرمعناترین و کاربردی ترین مفاهیمی است که در حوزه های مختلف از جمله روانشناسی مورد استفاده قرار می گیرد؛ به همین سبب لزوم شناخت آن بر کسی پوشیده نیست.2-2-1-1)تعریف هوش تعاریف بسیاری از هوش ارائه شده است؛ از آن جمله، هوش عبارتست از توانایی یادگیری و بکاربردن آنچه یاد گرفته شده، در سازگاری با اوضاع و احوال تازه و حل مسائل و مشکلات تازه (مان،1378 :223). همچنین در تعریفی دیگر هوش را مجموعه یا کل استعداد شخص به منظور تفکر و عمل با هدف، منطقی و سازگاری موثر با محیط تعریف کرده‬اند (سیدعلوی و عربلو،1390 :100). هوش مجموعه استعدادهایی است که بوسیله آنها شناخت پیدا می‬کنیم، شناخت‬ها را به یاد می‬سپاریم و عناصر تشکیل‬دهنده فرهنگ را به کار می‬بریم تا مسائل زندگی روزانه را حل کنیم و با محیط ثابت و محیط در حال تغییر سازگار شویم (گنجی،1382 :52).در واقع، این واژه به توانایی دریافت، درک و کاربرد نمادها و سمبل ها که نوعی توانایی انتزاعی است، اشاره دارد (بیک زاده؛ علائی و اسگندری،1389: 144).احمدی و ماهر (1385: 118) مجموعه ای از تعاریف طرح شده بویژه دانشمندان مختلف از نیمه اول قرن بیستم را گردآوری کرده اند که برخی از آنها به طرح زیر هستند:هوش عبارت است از ظرفیت توانایی و یادگیری؛هوش عبارت است از سازگاری فرد با محیط؛هوش عبارت است از دانش پذیری و ظرفیت کسب آن؛هوش توانایی تفکر بر حسب ایده های انتزاعی است؛هوش توانایی درک اشخاص و ایجاد رابطه با آنها (هوش اجتماعی)، توانایی درک اشیا و کار کردن با آنها (هوش عملی) و توانایی درک نشانه های کلامی – ریاضی و کار با آنهاست.2-2-1-2) انواع هوش در سازمان‬هاامروزه از انواع مختلف هوش در مجامع گوناگون صحبت به میان می آید و هوش، پیشوند بسیاری از مفاهیم مدیریتی شده است که خود نشان دهنده تغییر نگاه سازمان ها و متفکرانشان از هوش تستی بر رویکردهای نوین به این مقوله است. در این زمینه انواع متعددی از هوش که در سازمان‬ها مطرح می شود، توسط اندیشمندان ذکر شده است؛ که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می گردد. هوش هیجانی هوش هیجانی برای موفقیت شغلی ضروری است و حدود 60 درصد عملکرد در تمام شغل ها را دربرمی گیرد. این ویژگی به تنهایی بزرگترین عامل برای پیش بینی عملکرد فرد در محیط کار و قوی ترین نیرو برای رهبری و موفقیت است (برادبری و گریوز ،1388: 36). هوش هیجانی در زمینه شناسایی و مدیریت تاثیر عواطف بر تفکر و رفتار از طریق آگاهی دادن بیشتر به افراد با استفاده از روش های بین فردی، سبب توسعه توانایی تشخیص تحرکات اجتماعی در محیط کار و درک چگونگی مدیریت روابط و بهبود آن ها می شود (دیگینز ،2004: 8).همچنین، این عامل محصول دو مهارت اصلی قابلیت فردی و قابلیت اجتماعی است. خودآگاهی و خودمدیریتی به فرد بر می گردد و آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط به رابطه فرد با دیگران بر می گردد (برادبری و گریوز ،1388: 38).تعاریف متفاوتی از هوش هیجانی توسط نویسندگان ارائه شده است؛ از جمله:مایر و سالوی (1997) هوش هیجانی را توانایی آگاهی از احساس خود و دیگران جهت تشخیص احساسات متفاوت و استفاده از این داده ها جهت هدایت تفکر و عملکرد خود می دانند (استیز و براون ،2004) و آن را به 4 عامل شناسایی، استفاده (کاربرد)، درک و فهم و مدیریت یا اداره هیجانات تقسیم می کنند. از نظر آنها مهم ترین جزء تشکیل دهنده هوش هیجانی که تشکیل سایر اجزاء را امکان پذیر می سازد، توانایی شناسایی و بیان صحیح هیجان ها است (سالووی و گریوال ،2005: 281).هوش هیجانی یعنی توانایی هایی مانند اینکه فرد بتواند انگیزه خود را حفظ نماید و در مقابل ناملایمات پایداری کند؛ تکانش های خود را کنترل کند و کامیابی را به تعویق بیندازد، حالات روحی خود را تنظیم کند و نگذارد پریشانی خاطر، قدرت تفکر او را خدشه‬دار سازد؛ با دیگران همدلی کند و امیدوار باشد (گلمن،1383: 63).هوش فرهنگی هوش فرهنگی برای نخستین بار توسط ارلی و انگ (2003) در کتاب «هوش فرهنگی، تعاملات فردی بین فرهنگی» مطرح شد. تعریفی که این دو از هوش فرهنگی دارند به این صورت است: توانایی یک فرد در راستای سازگاری موفقیت آمیز با محیط های فرهنگی جدید که معمولاً با بافت فرهنگی خود فرد متفاوت است (تسلیمی و همکاران،1388: 32). هسته اصلی تشکیل دهنده هوش فرهنگی توانمندی افراد یا گروه های اجتماعی در تعامل اجتماعی سازنده با افراد یا گروه های اجتماعی با فرهنگ متفاوت است (قاسمی؛ وحیدا و یزدخواستی،1389: 41).همچنین، هوش فرهنگی قابلیت فردی برای درک، تفسیر و اقدام اثربخش در موقعیت هایی است که از تنوع فرهنگی برخوردارند (تسلیمی و همکاران،1388: 35-33). این ویژگی مشتمل بر فهم و درک بنیان های تعامل بین فرهنگی، توسعه دادن رویکردی خلاقانه و منعطف به تعامل های بین فرهنگی و در نهایت ایجاد مهارت‬های سازگاری و نشان دادن رفتارهایی است که می توان آنها را در موقعیت های بین فرهنگی یا چند فرهنگی اثربخش دانست و شامل سه عنصر دانش فرهنگی، توجهات فرهنگی و مهارت های فرهنگی است (توماس و اینکسون ،1387: 23). هوش اخلاقی

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش سازمانی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش سازمانی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش سازمانی

پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش هیجانی

پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش هیجانی

دانلود پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش هیجانی پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش هیجانی خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش هیجانی

-------

پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش هیجانی
پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش هیجانی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 52
حجم فایل: 86
قیمت: 64000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 52 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

هوش هیجانیمقدمهدر گذشته، هیجانات راپر هرج و مرج، اتفاقی، غیر عقلانی و ناپخته می دانستند و هیجان و عقل را متضاد یکدیگر می دانستند. امروزه برخلاف تصور گذشته ، هیجانات و عقل در مقابل یکدیگرنیستند بلکه هیجانات و احساسات می توانند در خدمت عقل عمل کنند (اکبر زاده،1383،ص 50) . همگام با رشد سریع صنایع و فن آوری تکنیکی امروزه توجه ویژه ای نیز به بعد انسانی و تلویحا" روانشناختی کار شده است صاحبان صنایع با سرمایه گذاری های کلان سعی دارند با ایجاد شرایط فیزیکی و روانی مناسب برای کارکنان خود، آن ها را در انجام بهتر ودقیق تر وظایف خود یاری دهند تا اهداف اصلی و از جمله مهمترین آن ها (افزایش بهره وری) آسیب نبیند. یکی از جدیدترین پدیده هایی که در این حیطه مورد توجه قرار گرفته، موضوع هوش هیجانی است.به باور بسیاری از صاحب نظران هوش هیجانی یکی از جدیدترین تحولات و ابداعات بشری در درک رابطه ی بین تفکر و هیجان است ( Wong & Law . 2002.p10 ) . از پیشگامان این تحولات در حوزه هوش می توان به گاردنر ( 1983 ) اشاره کرد و در حوزه ی هیجان از کشفیات زوزف لی دوکس نام برد ، اما این تحولات به مطرح شدن هوش هیجانی توسط سالووی و مایر (1990 ) برمی گردد که آشکارا بر در هم تنیدگی هوش و هیجان تاکید می کنند و از نظر آن ها هوش هیجانی عمدتاً به عنوان توانایی فرد در بازنگری احساسات و هیجان های خود و دیگران ، تمایز قایل شدن میان هیجان ها و استفاده از اطلاعات هیجان ها در حل مساله و نظم بخشی رفتار تعریف می شود (Mayer & Salovey1997p.17)گلمن (1998) هوش هیجانی را ظرفیت یا توانایی سازماندهی احساسات و هیجانات خود و دیگران، برای برانگیختن خود و کنترل موثر احساسات و استفاده از آن ها در روابط با دیگران می داند . گلمن بر نیاز به هوش هیجانی در محیط کار یعنی محیطی که اغلب به عقل توجه می شود تا قلب و احساسات تمرکز می کند او معتقد است نه تنها مدیران و روسای شرکت ها نیازمند هوش هیجانی هستند بلکه هر کس که در محیط سازمان کار می کند نیازمند هوش هیجانی است . در حرکت به سطوح بالای سازمان اهمیت هوش هیجانی در مقایسه با هوش عقلی افزایش می یابد. در این زمینه گلمن و همکاران او معتقد ند که هوش هیجانی در تمامی رده های سازمانی کاربرد زیادی دارد اما در رده مدیریتی اهمیتی حیاتی می یابد( عرب و همکاران، 1390،ص2). به نظر مایر و همکاران(1385) تخقیق های علمی قابل ملاحظه ای در این زمینه صورت گرفته است (Ciarrochi2005p.1)، مطالعات نشان می دهد که هوش هیجانی کارکنان با عملکرد آنها رابطه ی مثبتی دارد و این رابطه در مورد مدیران معنادارتر است ( اعتباریان و امیدپناه، 1387، ص1) . با وجود آن که مفهوم هوش از جمله مفاهیمی است که از گذشته تا حال مورد توجه بوده است ، اما نکته مهم این است که در واقع از آغاز مطالعه ی هوش غالباً بر جنبه های شناختی آن نظیر حافظه ، حل مسآله و تفکر تاکید داشته است ، در حالی که امروزه نه تنها جنبه های غیر شناختی هوش مثل توانایی های عاطفی ، هیجانی ، شخصی و اجتماعی مورد توجه اند ، بلکه در پیش بینی توانایی فرد برای حوزه های هوش و هیجان رخ داده دیدگاه های سنتی را زیر سوال برده و بر ارتباط نزدیک و در هم تنیده ی هوش و هیجان تاکید نموده است (Mayer & Salovey.1997. P17).2-2-2 پیشینه ی هوش هیجانیمفهوم هوش هیجانی را اولین بار پاپن ( 1984 ) در رساله ی خود که به چاپ نرسیده است به کاربرد و چند سال بعد سالووی و مایر آن را در مجامع علمی مفهوم سازی نمودند . این نوع از مفهوم هوش در سال های اخیر در هر دو زمینه ی علمی و کاربردی ، توجهات زیادی را به خود اختصاص داده است . چرنیس اعتقاد دارد هر چند اصطلاح هوش هیجانی به طور مستقیم مورد استفاده قرار نگرفته است ، اما تاریخچه ی طولانی از تلاش در جهت کمک به بهبود هوش هیجانی و قابلیت های اجتماعی و هیجانی کارکنان وجود دارد (Bar-On.2000.P18 ). با این وجود می توان گفت که از لحاظ تاریخی هوش هیجانی مفهوم جدیدی است که در سال های اخیر مطرح شده و در مقابل هوش شناختی به کار می رود . این نوع هوش در واقع یک هوش غیر شناختی است که ریشه در مفهوم هـوش اجـتماعی دارد و برای اولین بار توسط ثرانـدایک ( 1920 ) مطرح شد . به عقیده ی ثراندایک ، هوش هیجانی توانایی مهم و مدیریت انسان ها برای عمل به شیوه ای خردمندانه در روابط انسانی است . او رفتار هوشمندانه را شامل هوش عینی ( مهارت ساختن و به کار بردن ابزار و وسایل ) ، هوش انتزاعی ( توانایی کاربرد کلمات ، اعداد و اصول علمی ) و هوش اجتماعی ( شناخت افراد و توانایی عمل خلاقانه در روابط انسانی ) می دانست .نظریه پرداز دیگری که به جنبه های متفاوت هوش توجه نشان داد وکسلر بود . او در سال 1940 ایده ی عناصر غیرفکری و فکری را مطرح کرد ، به اعتقاد وی ، عناصر غیرفکری همان عناصر عاطفی ، شخصی و اجتماعی هستند . علاوه بر این او در سال 1943 چنین اظهار نظر کرد که توانایی های غیرفکری برای پیش بینی احتمال موفقیت فرد در زندگی لازم هستند (الوانی و ده بیگی،1386،ص18 ) ، علاوه بر این موارد ، وکسلر در کارهای خود به تلاش های دال مبنی بر سنجش جهات غیرشناختی هـوش نیز اشاره کرد . لیپر ( 1948 ) نیز بر این باور بود که تفکر هیجانی بخشی از تفکر منطقی است و به این نوع تفکر یا به معنای کلی تر هوش ، کـمک می کند . پیاژه ( 1952 ) نیز بر در هـم تنیـدگی شنـاخت و عـواطف تاکید داشت ( جمالی،1381،ص19) .در هر حال سال 1920 تا 1990 تحقیق ها در زمینه ی هوش اجتماعی ، دست خوش تحول بوده است و دیدگاه های مختلفی به وجود آمده آن که هوش اجتماعی را به عنوان توانایی ارتباط با دیگران ، دانش میان فردی ، توانایی قضاوت درست درباره ی احساسات ، خلق ها و انگیزه های دیگران ، عملکرد اجتماعی موثر و مهارت رمزگشایی نمادهای غیرکلامی تعریف کرده اند . در اوایل سال 1980 ، محققان به مفهوم سازی نظامند ایده ی هوش عاطفی دست زدند . مشهورترین آن ها مفهوم هوش های درون و بین فردی گاردنر ( 1983 ) و مطالعات استینز ( 1984 )در زمینه ی سواد عاطفی بود که سنگ بنای واژه ای شد که سالووی و مایر در سال های 1989 و 1990 آن را هوش هیجانی نامیدند ( هادی زاده و فرجیان،1387،ص20 ).در این راستا پس از ثرندایک نیز گاردنر ( 1983 ) هوش اجتماعی را متشکل از هوش درون فردی و بین فردی می دانست . گاردنر و استرانبرگ از جمله ی کسانی بودند که اعتقاد داشتند هوش نه تنها توانایی های شناختی را شامل می شود ، بلکه چگونگی تجربه و بیان هیجانات را نیز در بر می گیرد (دهکردی،1386،ص19) . از نظر گاردنر ، هوش درون فردی شامل توانایی هوشی فرد برای مواجهه با خویشتن و ابراز مجموعه ای پیچیده و کاملاً متمایز از احساسات است و هوش بین فردی شامل توانایی هوشی فرد برای مواجهه با دیگران ، احساس کردن و تمایز قایل شدن بین اخلاق ، انگیزه و نیت آن ها می باشد، اما پس از گاردنر ، سالووی و مایر ( 1990 ) از جمله اولین افرادی بودند که هوش هیجانی را به عنوان زیر مجموعه ای از هوش اجتماعی تعریف کردند که شامل توانایی کنترل احساسات و هیجانات خویش و دیگران ، تشخیص احساسات و هیجان ها در خود و دیگران و استفاده از این اطلاعات برای هدایت تفکر و اقدامات خود فرد می شد . در سال 1990 همچنین بار-آن ، مفهوم بهره ی هیجانی را مطرح کرد تا بر اساس آن بتواند روش خود را برای ارزیابی هوش کلی توضیح دهد .او معتقد بود توانایی ما در کنار آمدن موفقیت آمیز با دیگران ، توام با احساسات درونی را منعکس می سازد (دهکردی،1386،ص20 ).گلمن صاحب نظر علوم رفتاری و نویسنده ی کتاب کارکردن به وسیله ی هوش هیجانی ، اولین کسی بود که این مفهوم را وارد عرصه سازمان نمود ( تراویس برادبری،1384،ص20 ) . او اظهار نظر نمود که در بهترین شرایط تنها بیست درصد از موفقیت ها در گرو مهارت هایی است که هوش هیجانی را تشکیل می دهند . در واقع هوش هیجانی عدم موفقیت افراد با ضریب هوشی بالا و همچنین موفقیت غیر منتظره ی افراد دارای هوش متوسط را تعیین می کند . گلمن هوش هیجانی را شامل خودآگاهی ، مدیریت و مهار هیجان ها ، برانگیختن خویشتن ، همدلی و دست کاری و اداره ی روابط می دانست . در سال 1996 گلمن با انتشار کتاب مشهور خود ، نقش قابل توجهی در عمومیت بخشیدن به این مفهوم ایفا کرد و در سال 1998، هوش عاطفی را چنین توصیف کرد : هوش عاطفی نوعی دیگر از هوش ، مشتمل بر شناخت احساسات خویشتن و استفاده از آن برای اتخاذ تصمیم های مناسب در زندگی است . به عبارت دیگر ، هوش عاطفی بیانگر توانایی اداره ی مطلوب خلق و خو و وضع روانی و کنترل تنش هاست و در واقع عاملی است که به هنگام ناکامی در دستیابی به هدف ، در شخص ایجاد انگیزه و امید می کند (هادی زاده مقدم و فرجیان،1387،ص19 ) .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش هیجانی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش هیجانی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه تحقیق ومبانی نظری هوش هیجانی

پیشینه و مبانی نظری اثر نااطمینانی نرخ ارز واقعی بر صادرات غیر نفتی

پیشینه و مبانی نظری اثر نااطمینانی نرخ ارز واقعی بر صادرات غیر نفتی

دانلود پیشینه و مبانی نظری اثر نااطمینانی نرخ ارز واقعی بر صادرات غیر نفتی پیشینه و مبانی نظری اثر نااطمینانی نرخ ارز واقعی بر صادرات غیر نفتی خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اثر نااطمینانی نرخ ارز واقعی بر صادرات غیر نفتی

-------

پیشینه و مبانی نظری اثر نااطمینانی نرخ ارز واقعی بر صادرات غیر نفتی
پیشینه و مبانی نظری اثر نااطمینانی نرخ ارز واقعی بر صادرات غیر نفتی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 51
حجم فایل: 192
قیمت: 64000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 51 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

2-1- مقدمه فصل دوم 92-2- اهمیت نرخ ارز در اقتصاد 102-3- نرخ ارز حقیقی (RER) 102-4- رابطه نفت و نرخ ارز 122-5- معیارهای اندازه گیری نرخ ارز حقیقی 122-5-1- معیار اول برای اندازه گیری نرخ ارز حقیقی بر اساس نظریه برابری قدرت خرید مخارج نسبی است 122-5-2- معیار دوم برای اندازه گیری نرخ ارز حقیقی، بر اساس کالاهای قابل مبادله)دو کالایی( است 132-5-3- معیار سوم بر اساس کالاهای قابل مبادله) سه کالایی ( است 142-6- نظریه برابری قدرت خرید 142-7- نرخ ارز حقیقی تعادلی ( ERER ) 162-8- نرخ ارز حقیقی تعادلی بلند مدت و کوتاه مدت 182-9- محاسبه نرخ ارز تعادلی 192-10- نا اطمینانی نرخ ارز 192-11- نظامهای ارزی و نوسانات نرخ ارز 202-12) صادرات غیر نفتی 222-13- استراتژی توسعه صادرات غیرنفتی در ایران 232-14- تحلیل وضعیت صادرات غیر نفتی در ایران 252-15- تاثیر نوسانات نرخ ارز بر متغیرهای اقتصادی 292-16- نااطمینانی نرخ ارز و مکانیسم قیمت و نرخ بهره 312-17- اثر گذاری نا متقارن نرخ ارز و نوسانات آن بر صادرات 322-18- دیدگاه های مختلف در مورد نوسانات نرخ ارز و سطح تجارت 332-18-1- دیدگاه وابسته به هزینه تثبیت موقعیت 332-18-2- دیدگاه باکتا و ون وینکوپ 342-19- نرخ ارز و صادرات غیر نفتی 352-20- تابع صادرات غیر نفتی 362-21- مطالعات انجام گرفته در خارج از کشور 382-22- مطالعات انجام شده در داخل 422-1- مقدمه فصل دومابتدا فصل را با خود نرخ ارز و روشهای محاسبه آن شروع کردیم ، وبحث را با بررسی نااطمینانی نرخ ارز جلو برده ایم. مباحثی در مورد صادرات غیر نفتی و در مورد رابطه صادات و و نرخ ارز مطالبی مطرح می گرددسپس با بیان دیدگاه های مختلف در مورد رابطه نوسانات نرخ ارز و سطح تجارت، راه را برای بیان دیدگاه های مطرح شده در مورد رابطه نوسانات نرخ ارز و صادرات باز کرده ایم. 2-2- اهمیت نرخ ارز در اقتصادارتباط موجود میان اقتصاد کشورها موجب طرح رابطه مبادله با نرخ ارز می شود. نرخ ارز از طریق حضور در انواع بازار دارایی ها و کالاها با مجموعه فعالیت های اقتصادی پیوند دارد که این پیوند می تواند به دو شکل زیر صورت پذیرد:در بازار کالا، نرخ ارز به صورت قیمت نسبی، رابطه قیمت داخلی و خارجی را بیان می کند. با فرض ثابت بودن سایر عوامل تغییر در نرخ ارز، قیمت کالاهای داخلی را بر حسب پول های خارجی تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال کاهش ارزش پول داخلی با فرض ثبات در قیمت ها باعث افزایش قدرت رقابتی کالاهای داخلی نسبت به کالاهای خارجی می شود و بدین ترتیب رقابت پذیری کالاهای داخلی را افزایش می دهد. به نحوی که صادرات را افزایش داده و واردات را کاهش می دهد؛ در نتیجه تحرکی در تولید اقتصاد کشور صورت می پذیرد. این سیاست به دنبال بحران های بوجود آمده بعد از دهه 70 در تراز پرداخت های کشورهای در حال توسعه مورد تاکید صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نیز بوده است.از سوی دیگر نرخ ارز بازدهی دارایی های خارجی را در مقابل دارایی های داخلی تغییر می دهد. مردم با قلمداد نمودن ارز به عنوان" ذخیره ارزش" می توانند به مثابه یک دارایی به آن نگاه کنند. از این نظر ثروت خود را به شکل های مختلف از جمله انواع و اقسام اوراق قرضه، سهام، ذخایر بانکی و دارایی های خارجی) بر حسب پول های خارجی( نگهداری می نمایند اگر در اقتصاد محدودیت های تجاری و هزینه های حمل و نقل وجود نداشته باشد و هم چنین سهام آزادانه انتقال یابد، معمولاٌ در زمان اجرای سیاست کاهش ارزش پول داخلی، صاحبان پول داخلی ترجیح می دهند که پول خود را به پول خارجی یا ارز تبدیل نمایند بنابرین در ترکیب دارایی ها، دارایی با نرخ بازدهی بالاتری انتخاب خواهد شد. اگر نرخ بهره از مجموع نرخ بهره خارجی و کاهش ارزش پول داخلی δ کوچکتر باشد (i

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری اثر نااطمینانی نرخ ارز واقعی بر صادرات غیر نفتی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری اثر نااطمینانی نرخ ارز واقعی بر صادرات غیر نفتی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه و مبانی نظری اثر نااطمینانی نرخ ارز واقعی بر صادرات غیر نفتی

پیشینه و مبانی نظری اثرات اقتصادی جریانات تجاری بر بهره وری

پیشینه و مبانی نظری اثرات اقتصادی جریانات تجاری بر بهره وری

دانلود پیشینه و مبانی نظری اثرات اقتصادی جریانات تجاری بر بهره وری پیشینه و مبانی نظری اثرات اقتصادی جریانات تجاری بر بهره وری خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اثرات اقتصادی جریانات تجاری بر بهره وری

-------

پیشینه و مبانی نظری اثرات اقتصادی جریانات تجاری بر بهره وری
پیشینه و مبانی نظری اثرات اقتصادی جریانات تجاری بر بهره وری
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 40
حجم فایل: 185
قیمت: 48000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 40 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

فصل سوم: مبانی نظری و ساختار الگو3-1-مقدمه 313-2-تاریخچه بهره وری 323-3-بهره وری، اهداف و تعاریف آن 343-4-بهره وری جزئی 363-5-بهره وری کل عوامل تولید 373-6-بهره وری کلی 373-7-بهره وری و شاخص های آن 383-7-1-شاخص بهره وری جزیی (PFP) 393-7-2-شاخص بهره وری کل (TFP) 393-8-عوامل موثر بر بهره وری کل عوامل 40الف) سرمایه گذاری خارجی 40عنوان صفحه ب) تحقیق و توسعه 40ج) سیاست تجاری 40د) آموزش و تحصیلات 44ه) کارایی و دانش مدیریت 443-9-اندازه گیری بهره وری کل عوامل 463-9-1-روش های غیر پارامتری 463-9-2-روش پارامتری 463-9-2-1-پسماند سولو 483-10-ساختار الگو 483-11-تعریف متغیرها 513-12-روش تحقیق 513-13-انواع مدل های داده های ترکیبی سری زمانی (پانل) 523-14-آزمون ایستایی در داده های ترکیبی 543-14-1-آزمون لوین و لین و چو 543-14-2-آزمون آیم، پسران و شین 563-14-3-آزمون فیشر 583-15-آزمون های تشخیص 593-15-1-آزمون چاو 593-15-2-آزمون بروش- پاگان 603-15-3-آزمون هاسمن 61مبانی نظری و ساختار الگو3-1-مقدمهتجارت خارجی می تواند از طرق مختلف از جمله افزایش تکنولوژی، موجبات رشد اقتصادی را فراهم آورد. از آنجایی که برایند تغییرات تکنولوژی در شاخص بهره وری بازتاب و نمود پیدا می کند، لذا می توان از بهره وری به عنوان شاخصی جهت بررسی پیشرفت تکنولوژی استفاده نمود.در مورد عوامل موثر بر بهره وری به خصوص عوامل مربوط به تجارت خارجی، فرضیه های متعددی وجود دارد. برخی از اقتصاددانان ادعا کرده اند که، وجود رقابت وارداتی شدیدتر باعث می شود که، بنگاهها از نوآوری های بیشتری استفاده نمایند، تا بتوانند در صحنه فعالیت ماندگار شوند. برخی دیگر ادعا می کنند که، تماس های مکرر بنگاههای صادر کننده با بازارهای بین المللی باعث تسهیل جذب تکنولوژی جدید می گردد. با این وجود، تلاش هایی که جهت تایید تاثیر مثبت تجارت خارجی یا باز بودن اقتصاد بر بهره وری ضمن استفاده از آمارهای کلی صورت گرفته، نتیجۀ یکسانی نداشته است و لذا سوال مربوط به اندازه گیری منافع انتظاری تجارت خارجی بر رشد اقتصادی، ضمن استفاده از آمار کلی سطح ملی هنوز به قوت خود باقی مانده است. (رودریگرز و رودریک، 1999، بنیامین و فرانتینو، 2001 ) این سوال در چند دهۀ اخیر منجر به بررسی رابطه بین تجارت خارجی و بهره وری در سطح بنگاه یا صنعت شده است. ( اندرسون برنارد و همکاران، 1998، تایبوت، 1992، استونمن، 1995، کلردس و همکاران ، 1998 )برخی از پژوهشگران آثار تجارت خارجی یا "اقتصاد باز" بر بهره وری را از منظر "سرریز دانش فنی" ناشی از تماس هایی که کشورهای مختلف به شکل مبادله کالاهای قابل تجارت برقرار می کنند، مورد بررسی قرار می دهند. تاثیر این نوع سرریز، مثبت و معنادار گزارش شده است. (کو و هلپمن، 1995، کلر، 1998 )بعضی دیگر، آثار تجارت خارجی یا "اقتصاد باز" را از دیدگاه "رقابت"، مورد توجه قرار می دهند. مثلاً ادوارز به صراحت رقابت را نتیجه تغییر ساختارهای تجاری می پندارد (ادواردز، 1998 ) و لارنس شواهدی را ارائه می دهند که، از تاثیر رقابت بین المللی بر رشد بهره وری کل حکایت دارد. (لورنس، 1998) بحث این است که، هر چه اقتصاد به سوی بازارهای بین المللی بازتر باشد، میزان رقابت شدیدتر خواهد شد و این امر بنگاههایی را که دارای کارایی کمتری هستند را از صحنه خارج می کند و بنگاههایی که در صحنه باقی می مانند را وادار می نماید که، برای ماندگار شدن خود نوآوری بیشتری ارائه نمایند.شواهدی نیز وجود دارد که، وضع حمایت های مقداری یا تعرفه ای، جهت حمایت از صنایع در کشورها می تواند به زیان بهره وری عوامل و رشد اقتصادی آنان عمل نماید. (ادواردز، آی بید و لی، 1993 ) تعدادی از پژوهشگران، عوامل مربوط به تحقیق و توسعه و نیز خالص ورود بنگاهها را نیز جزء عوامل موثر بر بهره وری در کنار عوامل مربوط به تجارت خارجی قرار داده اند.هر چند که رشد اقتصادی مبتنی بر رشد بهره وری در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد توجه مسئولان مربوطه بوده و سند چشم انداز توسعه ایران، مصداق بارز این امر محسوب می شود اما، رابطه بین تجارت خارجی و رشد بهره وری هنوز ناشناخته است و خلا ناشی از این کمبود، انگیزه نگارش این تحقیق بوده است.3-2-تاریخچۀ بهره وریامروزه بهبود بهره وری به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ملل مختلف شناخته شده است و توفیق در تسریع روند بهبود بهره وری یکی از شروط اصلی دستیابی به جایگاه مناسب در صحنه رقابت جهانی و افزایش رفاه زندگی مردم می باشد. شرایط محیطی-اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متفاوت کشورها، ایجاب می کند که رویکردهای بهبود بهره وری دارای ویژگی های خاصی باشد. اما آنچه در تمامی کشورهایی که در ارتقای بهره وری و تسریع در روند توسعه موفق بوده اند در خور توجه است، گستردگی و همبستگی فعالیتهای ارتقای بهره وری، در چارچوب یک حرکت ملی می باشد.بهبود بهره وری موضوعی است که از ابتدای تاریخ بشر و در کلیه نظام های سیاسی و اقتصادی مطرح بوده است. اما تحقیق در مورد چگونگی افزایش بهره وری بطور سیستماتیک و در چارچوب مباحث علمی-تحلیلی از حدود 230 سال پیش به این طرف بطور جدی مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است.اما واژه «بهره وری»، برای نخستین بار بوسیله «فرانسوا کنه» ریاضیدان و اقتصاددان فرانسوی و طرفدار مکتب فیزیوکراسی(حکومت طبیعت) بکار برده شد. « کنه » با طرح جدول اقتصادی، اقتدار هر دولتی را منوط به افزایش بهره وری در بخش کشاورزی می دانست. در سال 1883 فرانسوی دیگری به نام «لیتره» بهره وری را دانش و فن تولید تعریف کرد. با شروع دورۀ نهضت مدیریت علمی در اوایل سال های 1900، فردریک ونیسلو، تیلور، فرانک و لیلیان گیلبریث به منظور افزایش کارایی کارگران دربارۀ تقسیم کار، بهبود روش ها و تعیین زمان استاندارد، مطالعاتی را انجام دادند. کارایی بعنوان نسبتی از زمان واقعی انجام کار به زمان استاندارد از پیش تعیین شده، تعریف شد. بطور مثال، اگر از کارگری در 8 ساعت کار انتظار تولید 100 واحد محصول را داشته باشیم، اما در عمل کارگر مزبور 96 واحد تولید کند، گفته می شود کارایی او 96% است.اما واژه ای که به تدریج جنبه عمومی تر و کلی تر پیدا کرد و در ادبیات مدیریت رایج گردید « بهره وری» بود، که در سال 1950 سازمان همکاری اقتصادی اروپا بطور رسمی بهره وری را چنین تعریف کرد:بهره وری حاصل کسری است، که از تقسیم مقدار یا ارزش محصول بر مقدار یا ارزش یکی از عوامل تولید بدست می آید. بدین لحاظ می توان از بهره وری سرمایه، مواد اولیه و نیروی کار صحبت کرد.سازمان بهره وری آسیایی (APO) نیز، در سال 1961 میلادی به وسیله تعدادی از کشورهای آسیایی با هدف کمک به ارتقای بهره وری در کشورهای عضو تشکیل شد و ایران در سال1344خورشیدی برابر با 1965 میلادی، بدون اینکه سازمان بهره وری داشته باشد، به عضویت سازمان بهره وری آسیایی (APO) درآمد. با پیروزی انقلاب اسلامی، عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بهره وری آسیایی به حالت تعلیق درآمد تا اینکه مجدداً، مجلس شورای اسلامی در سال 1367 عضویت ایران را در سازمان بهره وری آسیایی (APO) مورد تصویب قرار داد و وزارت صنایع سنگین سابق مسئولیت دبیرخانه ای آنرا به عهده گرفت. این وزارتخانه از اوایل سال 1371 بطور عملی تشکیلات "بهره وری ملی ایران" را تجهیز و راه اندازی کرد، که در آبان ماه 1372 تحت عنوان سازمان بهره وری ملی ایران فعالیت خود را آغاز کرد. این سازمان براساس مصوبه شماره 950/121/1 مورخ 14/2/77 شورای عالی اداری از وزارت صنایع وقت (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران کنونی) منتزع و به سازمان امور اداری و استخدامی کشور وقت (سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور کنونی) ملحق گردید و با توجه به جایگاه فرابخشی آن به سازمان ملی بهره وری ایران تغییر نام داد.3-3-بهره وری، اهداف و تعاریف آنبه دلیل این که بهره وری بیشتر یک مفهوم کیفی است، محدودیت های زیادی برای اندازه گیری آن وجود دارد. مثلاً یکی از عوامل افزایش بهره وری، انگیزه کارگران در محیط کار می باشد که، قابل اندازه گیری نیست. یعنی بهره وری مفهومی است که تعریف آن ساده است، ولی اندازه گیری آن مشکل است. به صورت عام بهره وری برابر است با نسبت ستانده تولید به یکی از نهاده های تولید، یا به بیان دیگر، سرانه تولید به ازای یک واحد از نهاده های تولید، بطور مثال سرانه تولید هر واحد نیروی کار. در حالیکه اختلافی روی این مفهوم عمومی وجود ندارد، در جستجوی ادبیات بهره وری و کاربردهای متنوع آن به این نتیجه می رسیم که، هدف و اندازه گیری منحصر بفردی برای بهره وری وجود ندارد. (دورنبوش و فیشر، ترجمه تیزهوشان تابان،1380: 817)اهداف اندازه گیری بهره وری شامل مواردی از جمله تکنولوژی، کارایی، صرفه جویی در هزینه ها، محک زنی مراحل تولید و استانداردهای زندگی می باشد.(جیووانینی و نزو، 2001: 12-11)هدف از اندازه گیری رشد بهره وری،اثرگذاری بر تغییرات تکنولوژیکی می باشد. تکنولوژی، راههای تبدیل منابع به ستاده خواسته شده تعریف می شود، که شامل محصولات جدید (پیشرفت هایی در طراحی و کیفیت کالاهای سرمایه ای) می باشد.کارایی، به معنی دستیابی به حداکثر میزانی از ستاده که با تکنولوژی موجود، با یک میزان ثابتی از نهاده قابل دستیابی باشد. بهره وری به مفهوم کارایی، تکنیک حرکت به سوی بهترین عمل یا حذف سازمانهای ناکارا می باشد.راه حل اساسی در توصیف و اندازه گیری تغییر بهره وری،صرفه جویی در هزینه های واقعی می باشد. اندازه گیری بهره وری یک عنصر کلیدی به سوی تعیین استانداردهای زندگی است. درآمد سرانه، معیاری از استاندارد زندگی است. درآمد هر شخص یکی از متغیرهایی است که، به طور مستقیم با بهره وری نیروی کار در ارتباط است، که ارزش افزوده هر ساعت کار انجام شده می باشد. در این مورد اندازه گیری بهره وری به بهتر فهمیدن و بهبود استاندارد زندگی کمک می کند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری اثرات اقتصادی جریانات تجاری بر بهره وری  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری اثرات اقتصادی جریانات تجاری بر بهره وری روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه و مبانی نظری اثرات اقتصادی جریانات تجاری بر بهره وری