دانلود پیشینه تحقیق

دانلود پیشینه تحقیق,نمونه پیشینه تحقیق,پیشینه در تحقیق, پاورپوینت,مقاله,پایان نامه

دانلود پیشینه تحقیق

دانلود پیشینه تحقیق,نمونه پیشینه تحقیق,پیشینه در تحقیق, پاورپوینت,مقاله,پایان نامه

پیشینه و مبانی نظری اختلالهای یادگیری وخواندن

پیشینه و مبانی نظری اختلالهای یادگیری وخواندن

دانلود پیشینه و مبانی نظری اختلالهای یادگیری وخواندن پیشینه و مبانی نظری اختلالهای یادگیری وخواندن خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اختلالهای یادگیری وخواندن

-------

پیشینه و مبانی نظری اختلالهای یادگیری وخواندن
پیشینه و مبانی نظری اختلالهای یادگیری وخواندن
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 140
حجم فایل: 397
قیمت: 65000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 140 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالهای یادگیری وخواندنفصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیقات بخش اول: مبانی نظری 221ـ تعریف اختلالهای یادگیری 222ـ سیر تحول تاریخی اختلالهای یادگیری 301) دوره بنیانگذاری: تحقیقات نخستین درباره مغز 302) دوره انتقالی: مطالعه بالینی کودکان 333) دوره یکپارچگی: رشد سریع برنامه های مدارس 434) دوره معاصر (از سال 1980 تا کنون) 443ـ طبقه بندی اختلالهای ویژه یادگیری بر مبنای DSM-IV-IR 441) اختلال خواندن 452) اختلال در ریاضیات 463) اختلال بیان نوشتاری 484) اختلال یادگیری که به گونه دیگر مشخص نشده است (NOS) 494ـ تعریف خواندن 505ـ تحول خواندن 556ـ مدل های خواندن 561) مدل پایین ـ بالا و مدل بالا ـ پایین 562) مدل تعاملی جبرانی 573) مدل پیوندگرایی 594) مدل آوایی 615) مدل ببین و بگو 636) مدل تعادل خواندن بیکر 637ـ نارساخوانی 701) تعریف نارساخوانی 702) نشانه های بالینی نارساخوانی 753) اختلالهای همراه با نارساخوانی 81الف ـ اختلالهای جانبی شدن 81ب ـ اختلالهای سازمان یافتگی فضایی ـ زمانی 82ج ـ نابهنجاری حرکات چشم ها 83د ـ تاخیر زبان گفتاری 85هـ ـ اختلالهای ادراکی 86و ـ اختلال حافظه کوتاه مدت 87ز ـ اختلال نارسایی توجه (ADD) و ADHD 88ح ـ اختلالهای رفتاری 914) شیوع نارساخوانی 945) تاریخچه نارساخوانی 956) سبب شناسی نارساخوانی 99الف ـ عوامل ژنتیکی 100ب ـ عوامل عصب شناختی 103ج ـ تقارن نیمکره های مغزی 107د ـ غلبه طرفی مغز 111هـ ـ عوامل حرکتی 114و ـ عوامل شناختی 115ز ـ عوامل رفتاری 118ح ـ عوامل محیطی 121ط ـ عوامل عاطفی 1228ـ دیدگاه های مختلف در مورد نارساخوانی 1249ـ نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی 12410ـ طبقه بندی نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی 131الف ـ نارساخوانی اکتسابی 131ب ـ نارساخوانی تحولی 14011ـ فرآیند شکل گیری مدل تعادل خواندن از دیدگاه بیکر 14812ـ عملکرد نیمکره های مغزی از دیدگاه بیکر 15413ـ طبقه بندی نارساخوانی تحولی از دیدگاه بیکر 1561) نارساخوانی نوع L (زبان شناختی) 1562) نارساخوانی نوع P (ادراکی) 15614ـ بررسی اعتبار طبقه بندی نارساخوانی نوع P/L 15815ـسبب شناسی نارساخوانی تحولی نوع P/L 16216ـ شیوه های درمانی نوروسایکولوژی از دیدگاه بیکر 164بخش دوم: یافته های پژوهشی 168خلاصه 180فصل دوم:مروری بر پیشینه تحقیقات مطالب فصل دوم در دو بخش کلی، تحت عنوان مبانی نظری و یافته های پژوهشی مطرح می گردد: بخش اول: مبانی نظری 1ـ تعریف اختلالهای یادگیریاصطلاح اختلالهای یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانش آموزانی برخاسته است که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه می شوند، و در عین حال در چهارچوب سنتی کودکان استثنایی نمی گنجند. شاخه های علمی متعددی به این حیطه کمک کرده اند (مثلاً پزشکی، زبان شناسی، روان شناسی، و آموزش و پرورش)، و حاصل این چندرشته ای بودن مبنایی، سبب بوجود آمدن اصطلاحات و تعریفهای متعددی گردیده است. اصطلاح اختلالهای یادگیری نخستین بار توسط ساموئل کرک در سال 1963 مطرح گردید. کرک در جلسه نشست والدین و مربیان در شیکاگو این اصطلاح را پیشنهاد نمود و این به خاطر برچسبهای گوناگونی بود که برای توصیف کودکانی با هوش طبیعی که دچار مشکلات یادگیری بودند، به کار می رفت. این چنین کودکان اغلب به عنوان آسیب دیده خفیف مغزی، کندآموز ، نارساخوان یا معلولیت ادراکی ، نامگذاری شده اند که هر یک از این اصطلاحات با محدودیتهایی همراه بودند (لرنر، 1993). بنابراین از زمان پیدایش حوزه اختلالهای یادگیری، متخصصان به دنبال تعریف مناسبی می گشتند که به طور جامع، ماهیت ویژه اختلالهای یادگیری را تبیین کند. به دلیل ماهیت پیچیده این حوزه، متخصصان تاکنون قادر نبوده اند، تعریف جامعی از اختلالهای یادگیری ارائه دهند. تعاریف بسیاری توسط متخصصان عصب شناختی و روان شناختی صورت گرفته است که در ذیل به ارائه شاخص ترین آنها می پردازیم: 1) تعریف کمیته مشورتی ملی در مورد کودکان معلول (NACHC)کمیته مشورتی ملی در مورد کودکان معلول (NACHC) در سال 1968 شکل گرفت تا یک تعریف قابل قبول در زمینه اختلالهای یادگیری ارائه کند. این کمیته تحت سرپرستی کرک، تعریفی ارائه کرد که در قانون عمومی 230-91 آئین نامه اختلالهای یادگیری خاص در سال 1969 گنجانده شد. این تعریف به شرح ذیل است: «کودکان مبتلا به اختلالهای یادگیری خاص در یک یا چند فرآیند اساسی روان شناختی از قبیل فهم یا کاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری مشکل دارند، این مشکلات ممکن است به صورت اختلال در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا حساب بروز کند. این تعریف شامل شرایطی از جمله نارساییهای ادراکی، آسیب مغزی، بدعملکردی جزئی مغز ، نارساخوانی، زبان پریشی تحولی و غیره می شود، اما آن دسته از مشکلات یادگیری را که نتیجه نقصهای بینایی، شنوایی، یا حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، اختلالهای هیجانی یا محرومیتهای محیطی است، شامل نمی شود» (لرنر، 1993). این تعریف به طور گسترده پذیرفته شد و در بسیاری از ایالت های امریکا مورد استفاده قرار گرفت. نتایج دو بررسی که به وسیله وزرات آموزش و پرورش امریکا در سالهای 1974 و 1975 انجام شد، نشان داد که 62 درصد از 50 ایالت امریکا تعریف مزبور را بکار بردند (مرسر ، فورگان ، و ولکلینگ ، 1976، مارفی ، 1976). پس از چندی انتقادهای فزاینده نسبت به تعریف NACHC و ارائه قانون عمومی 142-94 موجب شد تا تلاشهای زیادی برای اصلاح و بهبود تعریف مذکور صورت گیرد. مسئولیت اصلاح این تعریف را وزارت آموزش و پرورش امریکا برعهده گرفت. در سال 1977 تعریف دقیق تری از اختلالهای یادگیری در آئین نامه فدرال بیان گردید. 2) تعریف آئین نامه فدرال (1977): وزارت آموزش و پرورش امریکا پس از تلاشهای گسترده برای اصلاح تعریف کمیته مشورت ملی (NACHC) آئین نامه فدرال 1977 را انتشار داد که شامل مقررات وضع شده برای تعریف و مشخص کردن دانش آموزان دارای اختلالهای یادگیری تحت قانون 142-94 بود. این تعریف تقریباً مشابه با تعریف کمیته مشورتی ملی در مورد کودکان معلول می باشد (NACHC). وبه شرح زیراست:

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری اختلالهای یادگیری وخواندن  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری اختلالهای یادگیری وخواندن روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه و مبانی نظری اختلالهای یادگیری وخواندن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.